Financieel

Een goede website hebben is belangrijk

Een van de belangrijkste dingen voor een website is natuurlijk dat hij bezocht wordt. Wanneer een website wordt bezocht is er meer kans om een doel te bereiken. Dit doel kan verschillend zijn per website. Sommige website willen iets verkopen, hoe meer klanten hoe meer omzet. Andere website willen juist iets verspreiden, zoals nieuws, video’s of een mening. Ook dan is het handig dat een website goed wordt bezocht, dan bereikt het meer mensen. Om veel bezoekers op de website te krijgen is het van belang dat de website goed gevonden kan worden binnen de zoekmachines. 

Conversie optimalisatie 

Maar niet alleen de bezoekers naar de website krijgen is een belangrijk onderdeel, ook om vervolgens voldoende rendement uit deze bezoekers te halen is van groot belang. Wanneer een webshop eigenaar het gevoel heeft dat dit beter kan, omdat bijvoorbeeld de orderwaarde te laag is. Dan kan er gedacht worden aan conversie optimalisatie. Dit houdt in dat de kans, frequentie of hoeveelheid van een bepaalde actie wordt verbeterd. Bijvoorbeeld het verbeteren van het aantal bestellingen. Of het aanvragen van een offerte of downloaden van een document. Om deze optimalisatie in goede banen te laten leiden kan er hulp worden ingeschakeld van een online marketingbureau. Zij kunnen helpen met het opzetten van een kwalitatieve en kwantitatieve dataverzameling. Uit deze analyse kan dan worden gehaald waar de frictie op de site ontstaat. Ook kan het bezoekersgedrag worden geanalyseerd. Nadat deze data is gewonnen kan er actie worden ondernomen. Een van de dingen die gedaan kan worden is het verbeteren of invoeren van het UX design

Het verbeteren van het UX-design 

Want behalve meer verkeer is het ook van groot belang dat deze bezoekers makkelijk hun weg kunnen vinden op de site. Het kan dan nodig zijn om de lay-out van sommige pagina’s te veranderen, zodat ze beter worden. Dat valt onder het UX-design. UX staat voor User Experience, het is de bedoeling dat door een ontwerpproces de gebruikerservaring wordt verbeterd. Er wordt bij dit proces goed gekeken wat de doelgroep is en wat de behoeften van de gebruiker zijn. Deze behoeften worden dan verwerkt in het ontwerp. Hierdoor wordt er een betere beleving voor de bezoeker gecreëerd. Het is namelijk heel belangrijk dat een bezoeker een website fijn vindt werken en ook het gevoel heeft dat het goed werkt. Dit zal er ook voor zorgen dat het rendement van de site wellicht ook hoger gaat worden. Wanneer er een online marketingbureau wordt ingeschakeld zal een expert hier allemaal mee helpen.  

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *