Geen categorie

De belangrijkste nevenzaken voor jouw bedrijfje

Iedereen die een eigen bedrijfje begint doet dit vanuit een passie voor een product of service die je wilt leveren. Het is heel normaal dat je product of service centraal staat in de eerste periode van de opstart van je bedrijf. Je wilt namelijk vooral de markt testen en uitvogelen hoe tevreden klanten zijn met wat je levert. Maar tegelijk zijn er ook heel veel nevenactiviteiten die bij het runnen van je bedrijf horen. Als je deze nevenzaken laat verslonzen kan dit serieuze gevolgen hebben voor je bedrijf. In dit artikel bespreken we daarom de belangrijkste nevenzaken voor jouw bedrijf en op welke manier je deze kunt optimaliseren.

 

Klantenservice

Een van de beste dingen die kan gebeuren voor een startup is dat je meer opdrachten of bestellingen krijgt dan je aankunt. Dit geeft namelijk aan dat er veel vraag is naar jouw dienst en klanten je dienst waarderen. Maar tegelijkertijd kan deze vraag ook tot veel stress leiden. Want je zult snel moeten kunnen schakelen en uitbreiden om de vraag op te vangen. Tegelijkertijd zal je hard moeten werken om de kwaliteit van je service te waarborgen. Het kan dan zomaar gebeuren dat het klantencontact en de klantenservice achterwege blijft, of te veel tijd in beslag neemt. Veel beginnende bedrijven proberen dit op te lossen met een FAQ sectie of chat contact. Maar veel klanten hebben toch echt behoefte aan persoonlijk telefonisch contact. In dat geval kun je een telefoonservice zoals Bizziphone.com inschakelen. Een dergelijke telefoonservice zorgt ervoor dat je vragen van je klanten op een professionele manier worden beantwoord. Je krijgt via Bizziphone een persoonlijke telefoniste met kennis van jouw bedrijf.

 

Administratie

Zeker zzp’ers in de creatieve sector hebben hier nog weleens moeite mee, het bijhouden van een goede administratie. Zeker wanneer je een product of service levert waar je echt passie voor hebt, bijvoorbeeld als fotograaf of videograaf, wil je niet te veel tijd kwijt zijn aan de administratie. Er zijn verschillende tools om de administratie gemakkelijker te maken. Je kunt de administratie ook uitbesteden aan een boekhouder. Doe dit wel alleen als dit ook echt voordelig is. Voor veel kleinere bedrijfjes en zzp’ers blijft het een goed idee de administratie zelf te doen. Door het regelmatig bij te houden kun je het jezelf een stuk gemakkelijker maken. Deze nevenactiviteiten zijn misschien niet de leukste aspecten van je bedrijf maar wel essentieel om je bedrijfje gezond te houden.

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *